Πρακτικός οδηγός για την ενίσχυση των 600 ευρώ

1. Ποιοι είναι οι δικαιούχοι; 

  • Δικηγόροι (ανεξαρτήτως του αν έχουν κάνει έναρξη στην εφορία)

  • Ασκούμενοι Δικηγόροι, συμπεριλαμβανομένων και εκείνων που γράφτηκαν πρόσφατα στο ΔΣΘ (ανεξαρτήτως του εάν έχουν κάνει έναρξη στην εφορία ή έχουν γραφτεί στον ΕΦΚΑ).

2. Πρέπει να επιλέξω πάροχο; Με ποιον τρόπο; 

Η επιλογή του παρόχου πραγματοποιείται ελεύθερα, αρκεί να ο συγκεκριμένος πάροχος να αποτελεί πιστοποιημένο φορέα παροχής της συγκεκριμένης τηλεκπαίδευσης βλ. εδώ: https://www.epiteliki-ergasias.gov.gr/index.php/prokirykseis-proskliseis/47-mitroa-tilekatartisis

3. Πως υποβάλλω αίτηση ενδιαφέροντος ως ωφελούμενος; 

Για την υποβολή αίτησης ενδιαφέροντος για συμμετοχή στο πρόγραμμα κατάρτισης μπορεί να ακολουθηθεί μία από τις δύο εναλλακτικές διαδικασίες:

  1. Διαδικασία Α

Ο ενδιαφερόμενος συμπληρώνει και υποβάλει ο ίδιος σε ηλεκτρονική μορφή μέσω διαδικτύου την αίτηση.

Α. Πηγαίνουμε στην ιστοσελίδα https://elearning.yeka.gr

Β. Είσοδος με βάση τους κωδικούς του taxisnet

Γ. Επιλέγουμε την τελευταία επιλογή στην αρχική λίστα που εμφανίζεται (Για νέα Αίτηση Συμμετοχής στην πράξη Ειδικό Πρόγραμμα Τηλεκατάρτισης με πιστοποίηση για επιστήμονες πληττόμενους από τον COVID-19 που εντάσσονται στους 6 βασικούς επιστημονικούς κλάδους της χώρας βάση ΚΑΔ οριζομένων από το Υπουργείο Οικονομικών (ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ Α)

Δ. Συμπληρώνουμε στην “Ηλεκτρονική Αίτηση Συμμετοχής” τα πεδία που απαιτούνται (διεύθυνση, e-mail, αριθμός επικοινωνίας, IBAN κλπ)

Ε. Επιλέγουμε το αντικείμενο κατάρτισης που επιθυμούμε μεταξύ των δέκα προτεινόμενων. Προσοχή! Θα πρέπει το ΚΕΚ της επιλογής μας να διασφαλίζει τη διεξαγωγή της συγκεκριμένης τηλεκπαίδευσης.

Στ. Κάνουμε download το αποδεικτικό υποβολής της αίτησης και σημειώνουμε τον αριθμό ΚΑΥΑΣ που αναγράφεται σε αυτό. Για download πατάμε την επιλογή της εκτύπωσης που μας εμφανίζεται στο σύστημα.

Να έχετε τον κωδικό ΙΒΑΝ σε μορφή copy-paste για την εύκολη χρήση του. Σε περίπτωση που δεν εμφανιστεί το μήνυμα ότι η αίτηση υποβλήθηκε με επιτυχία και σας πετάξει στην αρχική σελίδα, ξαναπροσπαθήστε καθώς το σύστημα είναι υπερφορτωμένο και έχουν υπάρξει πολλές περιπτώσεις που οι αιτήσεις δεν κατατέθηκαν με την πρώτη φορά. Σημαντικό είναι να αποθηκευτεί ο ΑΡΙΘΜΟΣ ΠΡΩΤΟΚΟΛΛΟΥ (ΚΑΥΑΣ).

Σημειώνεται πως η ηλεκτρονική αίτηση συμμετοχής επέχει θέση υπεύθυνης δήλωσης και ότι δεν δίνεται δυνατότητα διόρθωσης των στοιχείων της.

Στη συνέχεια στέλνουμε προτυποποιημένο e-mail στον πάροχο που έχουμε επιλέξει και συνημμένο το αποδεικτικό υποβολής της αίτησης (σε pdf ή φωτογραφία με ευκρίνεια). Το κείμενο του e-mail (βάσει του παραρτήματος V της πρόσκλησης 02.2020) είναι το εξής:

“Με το παρόν, σας ενημερώνω ότι έχω επιλέξει τον φορέα σας με την επωνυμία ΧΧΧΧΧΧΧΧΧΧΧΧΧΧΧΧΧΧΧΧΧΧΧΧΧΧΧΧΧΧ, προκειμένου να καταρτιστώ με την μέθοδο e-learning στο πλαίσιο της με αρ. 2/2020 Πρόσκλησης του Υπουργείου Εργασίας & Κοινωνικών Υποθέσεων (ΑΔΑ: ΨΣ2246ΜΤΛΚ-ΞΙΩ).

Προς επιβεβαίωση, σας προωθώ συνημμένα την εκτύπωση του συστήματος με τα κάτωθι στοιχεία:

•    Ο μοναδικός Κωδικός Αριθμός Υποβολής Αίτησης Συμμετοχής (ΚΑΥΑΣ).

•    Τα στοιχεία επικοινωνίας.

•    ΙΒΑΝ Λογαριασμού και Τράπεζας.

•    Το επιθυμητό Αντικείμενο Κατάρτισης.

•    Δήλωση ότι έλαβα γνώση ότι τα προσωπικά δεδομένα που υπέβαλα, θα τύχουν επεξεργασίας και αποθήκευσης αποκλειστικά και μόνο για τους σκοπούς της με αρ. 2/2020 Πρόσκλησης.

Με το παρόν, επιβεβαιώνω την ορθότητα των ανωτέρω στοιχείων και παρακαλώ για τις δικές σας ενέργειες σχετικά με την ενεργοποίηση του voucher και την έναρξη του Προγράμματος Κατάρτισης.

Θεσσαλονίκη/…….…, …../……/2020

(Ονοματεπώνυμο)

Ο πάροχος θα απαντήσει με επίσης προτυποποιημένο e-mail στο οποίο ο ωφελούμενος θα ενημερώνεται για την ενεργοποίηση της επιταγής και τους κωδικούς πρόσβασης του στο σύστημα.

  1. Διαδικασία Β

Ο ενδιαφερόμενος εξουσιοδοτεί τον πάροχο της επιλογής του να προχωρήσει εκείνος στις απαιτούμενες ενέργειες για την ενεργοποίηση της επιταγής.

Για το λόγο αυτό θα χρειαστεί να συμπληρώσει και να αποστείλει στον πάροχο μία σειρά από έγγραφα που ο πάροχος απαιτεί και αναρτά ως πάροχος στη συνέχεια στο περιβάλλον του ΕΡΓΑΝΗ.

Α. Έγγραφο εξουσιοδότησης προς τον πάροχο κατάρτισης

Β. ΙΒΑΝ ωφελούμενου (φωτοτυπία της πρώτης σελίδας του βιβλιαρίου ή έγγραφο web bank που να αποδεικνύει το ΙΒΑΝ και το όνομα του δικαιούχου του λογαριασμού)

Γ. ΑΦΜ ωφελούμενου: (βρίσκουμε το ΑΦΜ στο taxisnet από το πεδίο της προσωποποιημένης πληροφόρησης κλπ)

4. Πως πραγματοποιείται η ταυτοποίηση των στοιχείων των ωφελούμενων;

Οι Δικηγορικοί Σύλλογοι προώθησαν λίστες με το ΑΦΜ των δικαιούχων στο Υπουργείο. Δεν απαιτείται κάποια ενέργεια από την πλευρά των ωφελούμενων.

5. Εάν αντιμετωπίσω πρόβλημα την ταυτοποίηση του ΑΦΜ μου;

Θα πρέπει να επικοινωνήσετε πρώτα με τον οικείο Δικηγορικό σας Σύλλογο ώστε να διαπιστώσετε εάν έχουν προωθήσει λάθος ΑΦΜ.

6. Σε περίπτωση που στο ΕΡΓΑΝΗ εμφανίζεται διαφορετικό ΚΑΔ τι θα πρέπει αν κάνω;

Η πλατφόρμα του elearning.yeka.gr σε συνεργασία με το helpdesk και τη Γενική Γραμματεία Πληροφοριακών Συστημάτων επιλύει το πρόβλημα (συνεχίζει και τώρα) και πλέον θα κάνει bypass ( = θα προσπερνάει την επιβεβαίωση) για να επιστρέφει στο ΑΦΜ σας και να σας επιτρέπει την αίτηση σε περίπτωση που μέχρι τώρα την απέκλειε. Επομένως όσοι θεωρήσατε εαυτούς αποκλεισμένους ή γνωρίζετε κάποιον που αντιμετώπισε σχετικό πρόβλημα, ξαναπροσπαθήστε και σήμερα και τις επόμενες ημέρες.

(Αυτό ισχύει και για τους κατά τη Διαδικασία Α και για τους κατά τη Διαδικασία Β στη περίπτωση που τα ΚΕΚ τους ενημέρωσαν ότι δεν μπορούν να ενταχθούν)

7. Μέχρι πότε μπορώ να υποβάλλω αίτηση ενδιαφέροντος ως ωφελούμενος; 

Οι ενδιαφερόμενοι υποβάλλουν αίτηση και επιλέγουν ΚΕΚ μέχρι τις κάτωθι ημερομηνίες:

Διαδικασία Α: Από την Πέμπτη 9 Απριλίου έως Τετάρτη 22 Απριλίου 2020 και ώρα 23:59

Διαδικασία Β: Από την Πέμπτη 9 Απριλίου έως Σάββατο 25 Απριλίου 2020 και ώρα 15.00.

8. Υφίσταται η δυνατότητα να αλλάξω πάροχο, ενώ ήδη έχω ήδη στείλει ηλεκτρονική μήνυμα (Διαδικασία Α) ή ηλεκτρονική εξουσιοδότηση (Διαδικασία Β);

Καθώς το mail επιλογής αποτελεί δήλωση επιλογής προς τον φορέα-πάροχο, επομένως όχι, εφόσον ο τελευταίος έχει προβεί στη δήλωση της πλατφόρμας. Αν δεν έχει πληρωθεί η τελευταία προϋπόθεση, δεν προκύπτει κάποιο πρόβλημα.

9. Πως ενεργοποιείται η επιταγή κατάρτισης – Voucher;

Το voucher – επιταγή κατάρτισης ανεξαρτήτως διαδικασίας Α ή Β ενεργοποιείται από τον πάροχο και μέσω προτυποποιημένου e-mail αποστέλλεται σχετική ενημέρωση και κωδικοί στους ενδιαφερόμενους για είσοδο στην πλατφόρμα. Η επιταγή ενεργοποιείται έως και τις 25 Απριλίου 2020.

10. Πότε θα καταβληθεί η πρώτη δόση των 400€;

Η πρώτη δόση των 400€ αποτελεί προκαταβολή του συνολικού ποσού και δίνεται αμέσως μετά την ενεργοποίηση της επιταγής κατάρτισης. Η καταβολή του ποσού σε όλους τους ωφελούμενους θα αρχίσει από την Μεγάλη Πέμπτη αφού φυσικά έχει προηγηθεί ενεργοποίηση από τον ωφελούμενο.

11. Πότε θα καταβληθεί η επόμενη δόση των 200€;

Για την καταβολή της δεύτερης δόσης των 200€ απαιτείται ολοκλήρωσης του προγράμματος τηλεκατάρτισης από τον ωφελούμενο. Ο πάροχος ενημερώνει το σύστημα ΕΡΓΑΝΗ για την ολοκλήρωση του προγράμματος. Σε περίπτωση που κάποιος δεν ολοκληρώσει την εκπαίδευση δεν θα λάβει τα υπόλοιπα 200€.

12. Έως πότε ενεργοποιείται και ολοκληρώνεται η τηλεκατάρτιση; 

Η είσοδος στην πλατφόρμα ξεκίνησε από την Πέμπτη 9 Απριλίου και πρέπει να πραγματοποιηθεί οπωσδήποτε έως το Σάββατο 25 Απριλίου. Η τηλεκπαίδευση πρέπει να ολοκληρωθεί έως την Κυριακή 31 Μαΐου 2020.

13. Πως πραγματοποιείται η τηλεκατάρτιση;

Με την ασύγχρονη μέθοδο, δηλαδή λαμβάνει χώρα οποτεδήποτε εντός του προαναφερόμενου διαστήματος σε ώρα και τόπο επιλογής του ενδιαφερόμενου. Ο ενδιαφερόμενος εισέρχεται στο σύστημα που θα του υποδείξει ο πάροχος ακολουθώντας τις οδηγίες που θα λάβει, μπαίνει στο περιβάλλον της θεματικής ενότητας που έχει επιλέξει και παρακολουθεί τις διαφάνειες.

14. Είναι υποχρεωτικές οι εξετάσεις πιστοποίησης για όλους; 

Όχι. Δεν συνδέονται επίσης με την καταβολή του υπολειπόμενου ποσού.

15. Πότε θα πραγματοποιηθούν οι εξετάσεις πιστοποίησης; 

Οι εξετάσεις πιστοποίησης θα πραγματοποιηθούν μετά τη λήξη του προγράμματος τηλεκατάρτισης και οπωσδήποτε έως 20 Ιουνίου 2020. Εντός τριών ημερών από την προηγούμενη εξέταση θα πραγματοποιούνται επανεξετάσεις.

16. Πόσες ώρες διαρκεί η τηλεκατάρτιση; 

Η τηλεκατάρτιση διαρκεί 100 ακαδημαϊκές ώρες (~ 67 ώρες). Κάθε ακαδημαϊκή ώρα έχει διάρκεια κατ’ ελάχιστο 40 λεπτά.

17. Η ηλεκτρονική πλατφόρμα που χρησιμοποιείται είναι ενιαία; 

Όχι, ο κάθε πάροχος χρησιμοποιεί συγκεκριμένη πλατφόρμα που εκείνος επιλέγει. Αυτή τη στιγμή λειτουργούν 7 πλατφόρμες. Το εκπαιδευτικό υλικό, ωστόσο, είναι προτυποποιημένο και ίδιο για όλους. Όποια προβλήματα προκύψουν με την πλατφόρμα που χρησιμοποιείτε, ελέγξτε την σύνδεση σας στο Internet. Στις περισσότερες των περιπτώσεων, το πρόβλημα εντοπίζεται στην ίδια την πλατφόρμα και στον μεγάλο αριθμό χρηστών που την χρησιμοποιεί ταυτόχρονα.

18. Περισσότερες πληροφορίες;

Πρόσκληση 02.2020 με ΑΔΑ: ΨΣ2246ΜΤΚΛΚ-ΞΙΩ και Τροποποίηση στο πλαίσιο της Πρόσκλησης 2/2020 με ΑΔΑ: ΨΛΔ146ΜΤΛΚ-Σ7Λ

19. Το ποσό των 600€ είναι αφορολόγητο, ακατάσχετο και μη συμψηφιστέο.  

**Το παρόν συντάχθηκε από τα μέλη μας Ν. Σπυροπούλου, δικηγόρο, Π. Σαλονικίδη, ασκούμενο δικηγόρο και Γ. Παπαγεωργίου, ασκούμενο δικηγόρο.